„Mali ekolozi – velike nagrade!“
Autor: Nevenka Harjač, 5. 5. 2014.
Učenici 8. a razreda u prosincu 2013. godine prijavili su se na nagradni natječaj „Mali ekolozi – velike nagrade!“ koji su organizirali trgovački lanac Emmezeta i udruga Bioteka. Nakon što je projekt pod nazivom „Utjecaj javne rasvjete na životne zajednice kukaca i fenološke promjene biljaka na području grada Lepoglave“ prošao u drugi krug, učenici su se prihvatili provedbe projekta. Do kojih su zaključaka došli i kako se projekt provodio, možete pročitati i vidjeti pod opširnije i u prilogu.
Link za film „Mali ekolozi – velike nagrade!“:
https://www.youtube.com/watch?v=9326iG5Wc6o&feature=youtu.be
Slika 1. Spektrometar izrađen od kartonske kutijice i CD-a.
- b)
Slika 2. Linijski spektri a) natrijeve žarulje, b) živine žarulje snimljeni preko spektrometra.
a
b
Slika 3. Određivanje vrste žarulje pomoću spektrometra, a)Ulica Antuna Mihanovića, b) Muričevec
Slika 4a. Živina lampa u Vesi.
Slika 4b. Natrijeva lampa u Muričevcu.
Slika 4c. Natrijeva lampa u Vulišincu.
Slika 4d. Natrijeva lampa u Ulici Antuna Mihanovića.
Slika 4e. Natrijeva lampa u Ulici kardinala Alojzija Stepinca
a
b
Slika 5. Mjerenje temperature zraka ispod lampe, a) Ves, b) Ulica kardinala Alojzija Stepinca.
Slika 6. Mjerenje polumjera osvijetljenog kruga ispod lampe.
Slika 7. Mjerenje intenziteta svjetlosti luksmetrom na visini od 1 m iznad tla
a
b
c
Slika 8. Odabir biljaka za mjerenje. a) Šljiva u Vulišincu, b) jabuka u neosvijetljenom dijelu Muričevca, c) jorgovan u Ulici Antuna Mihanovića.
a
b
d
e
f
Slika 9a-9f. Praćenje listanja i cvjetanja odabranih biljaka.
a
b
Slika 10. Istraživačke ekipe učenika. a) Ulica kardinala Alojzija Stepinca, b) Ves.
11 a)
Slika 11a) i b). Izrada plakata u učionici.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dnevni tisak |
Nacionalna kampanja |
ISE projekt |