2010-12-03 14:14:00
Lepoglavska osnovna škola obnovila status „Škole bez nasilja“
Lepoglavska osnovna škola obnovila status „Škole bez nasilja“
S velikim su ponosom Ivan Podsečki, učenik, mr.sc. Valerija Večei-Funda, školska koordinatorica programa „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ i Ratko Tomić, v.d. ravnatelja škole na IV. Susretu mreže škola bez nasilja u Zagrebu primili plaketu UNICEF-a i time obnovili status „Škole bez nasilja“.
S velikim su ponosom Ivan Podsečki, učenik, mr.sc. Valerija Večei-Funda, školska koordinatorica programa „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ i Ratko Tomić, v.d. ravnatelja škole na IV. Susretu mreže škola bez nasilja u Zagrebu primili plaketu UNICEF-a i time obnovili status „Škole bez nasilja“.
Škola se u program uključila 2004. godine a već početkom 2005. godine bila je među prvih 12 škola u Hrvatskoj koje su dobile ovo značajno priznanje.
Tijekom provođenja programa škola je dobila i drugu koordinatoricu projekta, učiteljicu Snježanu Krnic a četvero novih učitelja završilo je dodatnu edukaciju. Održane su brojne radionice su učenicima na temu nenasilnog rješavanja sukoba, svake godine novi učenici su prolazili edukaciju u grupi vršnjačke pomoći a od prošle školske godine i roditelji aktivno sudjeluju u radionicama.
Možemo ustvrditi da je među učenicima, učiteljima i roditeljima povećana svijest o potrebi prepoznavanja i ispravnog načina rješavanja sukoba, zlostavljanja i nasilja među djecom. Preventivno djelovanje i stalna edukacija učenika i učitelja dovela je do bitnih pomaka u odnosu na početak provođenja projekta.
To nam potvrđuju i rezultati anonimne ankete provedene među učiteljima. Velika većina učitelja odgovara da je od uključenja škole u projekt zlostavljanje među učenicima smanjeno, njih čak 91.30%.
Ohrabruje to što niti jedan učitelj ne misli da učenici zlostavljanje prijavljuju rijetko ili nikada. Učitelji nisu znali da novinarska grupa provodi anketu među učenicima i da je njih 219 ili 93.19% odgovorilo kako vršnjačke sukobe prvo pokušavaju riješiti sami a niti jedan učenik ove školske godine nije bio žrtva nasilja. Stoga možemo zaključiti da 52.17% učenika uvijek prijavljuje zlostavljanje jer je u školi stvorena mreža podrške i atmosfera u kojoj se može tražiti pomoć, a da se odgovor kako učenici samo u nekim slučajevima traže pomoć upravo poklapa sa učeničkim nastojanjima samostalnog rješavanja sukoba i problema.
Čak 91.30% učitelja osjeća se kompetentno u odnosu na pojavu zlostavljanja među učenicima u školi.
Učenici novinarske grupe, Paula Štefanek, Marija Botković, Nikola Kušenić i Filip Vusić, proveli su anonimnu anketu kod 235 učenika od 5. do 8. razreda. Odgovori na neka pitanja poklapaju se sa rezultatima ankete među učiteljima. Čak 205 učenika (87%) je odgovorilo da je manje zlostavljanja/ nasilja u razredu nego prošle godine, 137 učenika (66%) je odgovorilo da zna razliku između sukoba i nasilja, 219 učenika (93%) vršnjačke sukobe prvo pokušavaju riješiti sami a ni jedan učenik nije bio ove školske godine žrtva nasilja vršnjaka.
Možemo zaključiti slijedeće:
smanjen je broj zlostavljanja među djecom
učenici pokušavaju sukobe rješavati prvo sami
učitelji se osjećaju kompetentnije u odnosu na početak projekta.
Pedagog:
mr.sc. Valerija Večei-Funda
|